Dames 1 verliest bekerwedstrijd derde ronde

Dinsdagavond speelden de vrouwen in de derde ronde tegen weer een derdedivisieploeg, de Krekkers uit Mariaparochie (bij Almelo). Gelukkig was ook deze wedstrijd weer thuis en dus konden er veel leden en fans komen en die zaten er dan ook. En ze zaten er niet voor niets want de vrouwen werden luid aangemoedigd door het publiek.
In de eerste set moesten de vrouwen nog warm lopen want service- en aanvalskracht waren matig. Halverwege de set kwam Rachel (die net terug was van een blessure) erin voor Floor die te veel last had van haar rug. Ondanks de flitsende start van Rachel verloor D1 de set met 19-25.

Als een trein
In de tweede set liep het ineens als een trein. Vanaf de stand 9-9 denderden de vrouwen door naar 25-13! De Krekkers raapten zich bij elkaar en in de derde ging het gelijk op maar de tegenstander won die met 22-25. En dan die vierde set: D1 was er zó dichtbij! Want al heel snel stonden ze met 21-12 voor! De tegenstander werkte goed mee door heel vaak hard uit te slaan. En dat gaf TweeVV vleugels want het publiek kreeg sterke verdedigingsacties van bv Maartje Groeneveld te zien, zuivere set-ups van Astrid en hard én tactisch geslagen ballen van Rianne en Rachel. Kortom, ook het publiek genoot van een heel leuke wedstrijd die naar het einde toe toch nog heel spannend werd. Want de tegenstander kroop steeds dichterbij omdat die er een schepje bovenop deden en helaas niet meer uitsloegen. Het werd een zwaar gevecht met lange rally’s om de laatste punten en helaas trok D1 aan het kortste eind met 25-27.

Uitgebekerd
D1 is nu uitgebekerd maar ze hebben toch maar mooi tegen twee derdedivisieteams laten zien dat ze klaar zijn voor de derde divisie! Maar dan moeten ze wel winnen van teams zoals Rebelle uit Dieren, de tegenstander op zaterdag 19 januari, thuis, om 16.00 uur.