Eerste volle winst mannen TweeVV

De vrouwen van TweeVV speelden hun wedstrijd in Wijchen tegen Trivos 2 en wonnen daar met 1-3. De mannen hadden een thuiswedstrijd tegen Blauw Wit uit Oldebroek. Zij behaalden hun eerste volle overwinning met 4-0.

Dat het geen simpele wedstrijd zou worden voor de vrouwen tegen Trivos 2 leek vooraf al duidelijk want beide teams staan dicht bij elkaar op de ranglijst. En het werd inderdaad een moeizame pot voor TweeVV, ook al was het team voor het eerst na lange tijd weer compleet. Bij de start leken de vrouwen nog wakker te moeten worden want heel snel stond er een achterstand op het scorebord. Dankzij een aantal aces van spelverdeler Astrid van Eck trok TweeVV de stand gelijk en pas aan het eind van de set werkten de vrouwen hard voor elk punt. Hard werken bleef het in de tweede set die TweeVV met heel veel moeite maar nét naar zich toetrok met 25-27. Nadat de derde set aan het eind werd weggeven aan de tegenstander door persoonlijke fouten, kregen de vrouwen in de laatste set eindelijk de smaak te pakken. De lange rally’s wonnen ze en Astrid van Eck kwam weer met een sterke opslagserie. Met deze 1-3-winst waren er in elk geval weer vier punten binnen.

Mannen
De mannen troffen thuis hekkensluiter Blauw Wit en ze startten meteen goed. Het lukte om de afspraken die ze hadden gemaakt goed toe te passen en met een sterk aanvallende Kevin van de Pol sleepten ze de eerste set gemakkelijk binnen. Daarna sloop er meer onrust in het team waardoor de mannen moeilijk tot scoren kwamen. Door de goede spelverdeling van Martijn Drost die met name John Bos en Jurjen Landman goed wist te bedienen, lukte het uiteindelijk deze set nipt te winnen met 28-26. Daarna waren set drie en vier zonder problemen voor de Edenaren. De communicatie in het achterveld verliep weer goed en libero Maarten van Wensveen zorgde voor een aantal spectaculaire reddingen. Ook Sander Lammertink pakte heel goed zijn rol als verdediger en tactische aanvaller. Het bracht het team de eerste volle winst van vijf punten in dit seizoen. Daarmee stijgen ze naar plek twee op de ranglijst van de derde divisie.

Programma
Dinsdag 23 november spelen de mannen om 21.15 uur in Zetten tegen het laag geklasseerde Xanthos. Zaterdag 27 november zijn beide teams vrij.