Geen winst voor teams TweeVV

Zowel de mannen als de vrouwen van TweeVV verloren hun wedstrijd. In Druten was DVV met 3-1 te sterk voor de mannen en de vrouwen gingen ten onder in Nijmegen bij Heyendaal 2, het werd daar 3-2.

Het gesternte was niet goed voor de mannen van TweeVV want zij moesten het op donderdagavond laat in Druten opnemen tegen DVV met een verre van compleet team. TweeVV miste vier spelers. Op buiten kon het team het zelf oplossen maar voor de midpositie ging Vincent van Offen mee uit het tweede. Ondanks deze situatie bleken beide teams aan elkaar gewaagd. In de tweede set kwam TweeVV flink voor maar een sterke opslagserie van de tegenstander, waar de Edenaren geen antwoord op hadden, deed die voorsprong in rook opgaan. Na twee verloren sets leek het in de derde wel te gaan lukken maar scheidsrechterlijke missers kostten TweeVV vier punten en daarmee ook set drie. De laatste set was dan eindelijk voor de Edenaren. Omdat de tegenstander nonchalanter werd, kwam deze setwinst zelfs gemakkelijk.

De vrouwen waren wel compleet naar Nijmegen afgereisd voor hun wedstrijd tegen Heyendaal 2 want Rachel Hanswijk was er weer bij al is zij nog niet volledig inzetbaar na haar blessure. Trainer/coach Monica van der Wal: “Het was een teleurstellende wedstrijd voor ons. De tegenstander is sinds onze thuiswedstrijd tegen hen beslist een beter team geworden. De blokkering was heel goed waardoor we moeilijk konden scoren en hun servicedruk was groot waardoor wij passend in de problemen kwamen. We hadden wel momenten dat het wel ineens liep maar dat leidde niet tot een ommekeer omdat we over het geheel zelf te weinig service- en aanvalsdruk hadden.” Het werd uiteindelijk een vijfsetter waarin de vijfde set maar net verloren ging met 19-17.

Dinsdag 15 januari spelen de vrouwen in de Van der Knaaphal om 20.00 uur hun 3e ronde bekerwedstrijd tegen derdedivisieploeg de Krekkers. Zaterdag 19 januari is er weer een thuisdag in de Van der Knaaphal. De vrouwen spelen om 16.00 uur tegen Rebelle uit Dieren, de mannen om 18.00 uur tegen Toesj uit Heteren. Die dag presenteren de teams zich in hun nieuwe outfit.