Mannen TweeVV hebben de eerste volle winst binnen

In Duiven wonnen de mannen van TweeVV ruim met 0-4 van LIVO 2, terwijl de vrouwen het in een thuiswedstrijd behoorlijk moeilijk hadden met Trivos 2 uit Wychen, maar ze wonnen wel, met 3-2.

De mannen hebben een aantal sterke ploegen gehad en kunnen nu oogsten tegen de wat lager geklasseerden. Na de 3-1-winst vorige week is nu de eerste volle winst binnen. Op de derde set na werd het een gemakkelijke overwinning in Duiven. Sander Lammertink verving libero Maarten van Wensveen en deed dat met verve. Speler Vincent Oostindië: “Het was een goede wedstrijd voor ons. We startten al met een aantal killblocks waardoor tegenstander LIVO geïntimideerd leek en niet meer voluit durfde aan te vallen. Daardoor kwamen wij lekker op gang. In de derde set maakten we het ons even moeilijk op het eind door persoonlijke fouten maar we haalden die set toch nog binnen met 23-25. Eindelijk hebben we de 4-0-winst te pakken!”

De vrouwen trakteerden het publiek op de volle tribune op een zinderende wedstrijd met een apart verloop. In elke set kantelde de wedstrijd aan het eind van de set. De ploeg die in een set steeds achterstond won uiteindelijk die set. Zo won TweeVV de eerste met 28-26 terwijl tegenstander Trivos set twee en drie won, beide met 23-25. Vervolgens was de beurt weer aan TweeVV dat bij 18-23 tegen een onmogelijke achterstand aankeek. Met Daniëlle Dijkstra aan de opslag kreeg TweeVV ineens de geest en zetten de Edese aanvallers de tegenstander nu ook met de aanval zo onder druk dat deze fouten ging maken. Het werd 25-23 voor TweeVV.

Scheidsrechter
In de beslissende vijfde set speelden het publiek en de scheidsrechter een belangrijke rol. Als één man ging het publiek achter het team staan toen het even mis dreigde te gaan na een onjuiste scheidsrechterlijke beslissing. En daarmee wist TweeVV door te stomen naar de overwinning.
Trainer/coach Monica van der Wal: “We misten de geblesseerde Rachel Hanswijk en de reserves van het tweede maar het meest last hadden we van het stempel dat de scheidrechter op de wedstrijd drukte op de belangrijke momenten. Onhandig was het verlies van de tweede set waarin we ruim voor stonden. Dan komt er iets ontspannens in het team, ze worden te laconiek waardoor we die uiteindelijk weggaven.”

Donderdag 29 november – om 21.00 uur in de Van der Knaaphal – spelen de vrouwen een bekerwedstrijd tegen Tornado uit Geesteren dat bovenaan in de derde divisie staat. Dat zal een lastige klus worden. Meisjes B1 speelt daarvóór, om 19.30 uur, haar kampioenswedstrijd.
De mannen spelen zaterdag 1 december om 17.00 uur in Nijkerk tegen NVC.