Mannen TweeVV nemen meteen de leiding in de derde divisie

De mannen van TweeVV wonnen in Elst met 1-3 van Gemini terwijl de vrouwen tegen een verliespartij aanliepen. Zij verloren in Warnsveld met 3-1 van WSV.

De mannen nestelen zich meteen maar boven aan de ranglijst want zij wonnen voor de derde keer op rij. Deze keer was dat in Elst, van Gemini. Vincent Oostindië kon er niet bij zijn als coach en dus nam speler Geert Meijer de honneurs waar: “De uitslag lijkt aan te geven dat het heel gemakkelijk ging, toch stonden we elke set tegen een achterstand aan te kijken. Maar we wisten ons aan te passen en gebruik te maken van de zwakke punten van de tegenstander. Gemini kreeg met name de opslag van John Bos niet onder controle waardoor hij een lange serviceserie kon afleveren.”
Drie sets wonnen de mannen uiteindelijk gemakkelijk maar in de vierde kwam er meer onrust waardoor TweeVV slordig ging spelen. Ondanks een toch weer sterk einde ging de vierde set verloren. Gelukkig kon het team weer een beroep doen op libero Maarten van Wensveen die rust bracht in het achterveld. Ook spelverdeler Aldo Kranenbarg was weer terug van een blessure.

Vrouwen
“Gezien de omstandigheden hebben wij het optimale eruit gehaald vandaag”, aldus trainer/coach Patrick Renting. “We startten heel stroef waardoor we al snel veel punten achterstonden. Toch lukte het ons puntje voor puntje dichterbij te komen en bij 23-23 trokken wij daarna gelukkig aan het langste eind en dat was heel knap tegen dit ervaren WSV.”

Na de winst van de eerste set ging het helemaal mis in de tweede set door een sterke serviceserie van de tegenstander. TweeVV had het nakijken. In de laatste twee sets gaven de vrouwen wel meer tegenstand en had er zelfs nog een setwinst ingezeten maar met 3-1 ging de winst naar de thuisploeg. Helaas liep Rianne Meijer al in het begin van de derde set tegen een kuitblessure aan waardoor de coach een middenspeler op buiten moest inzetten. Omdat Josefine Uittenbogert afgelopen week geblesseerd raakte was er geen reserve buitenspeler meer. Kortom de toch al krappe selectie zit in de problemen waar hopelijk vóór de volgende wedstrijd een oplossing voor komt.

Zaterdag 9 oktober is de eerste echte thuisdag voor TweeVV in de Van der Knaaphal waar vrijwel alle teams te bewonderen zullen zijn. De mannen spelen om 15.15 uur tegen de nummer twee, Rebelle uit Dieren en de vrouwen om 17.30 uur tegen Alterno 3 uit Apeldoorn.