Mannen TweeVV verliezen thuis van Gemini

En weer ging er een wedstrijd niet door: de tegenstander van de vrouwen van TweeVV kwam niet opdagen. De mannen speelden wel, thuis tegen Gemini uit Elst, zij verloren met 0-4.

Maar ja, de mannen moesten het met een sterk uitgedunde selectie doen, er misten vier spelers. Daarbij was Kevin van de Pol net terug van een blessure waardoor hij nauwelijks had kunnen trainen. Hij was wel weer volledig inzetbaar. Twee spelers uit het tweede vulden het team aan en dat deden ze niet onverdienstelijk.
Het beeld van de wedstrijd was vooral dat beide teams steeds gelijk opgingen tot 18-18 en dat Gemini vervolgens een eindspurt nam en de sets naar zich toetrok. Alleen in de derde set lukte het om vanaf het begin een voorsprong te nemen maar ook die ging aan het eind van de set verloren met 23-25. “En toch hebben we veel mooie punten gescoord en ook slim kunnen spelen,” analyseert Kevin van de Pol, “maar niet op de beslissende momenten aan het eind van de sets. Echt zonde dat we niet door konden drukken.”

Afscheid
Voor Jeroen Jagersma was het de laatste wedstrijd, hij stopt met volleybal, hij wil weer wat meer tijd vrijmaken voor andere dingen die hij graag doet. Hij begon ooit in de jeugd bij TweeVV, ging daarna naar andere clubs en keerde vijf jaar geleden weer terug op het oude nest. Hij blijft nog wel betrokken bij TweeVV want zijn dochter speelt in een van de jeugdteams.

De vrouwen van TweeVV zouden de nummer één van de ranglijst ontmoeten, dezelfde als die ze mogelijk in de finale van de beker zullen tegenkomen. Maar de tegenstander zei op het laatste moment af. Het is een zware tegenstander en het is dus heel jammer dat ze het niet tegen hen op konden nemen. Het is nog onduidelijk wanneer de bekerfinale is.
Hoewel in elk normaal jaar de competitie nu gestopt zou zijn, gaat hij voor de vrouwen nog even door want er staan in april en mei nog vier wedstrijden gepland.

De vrouwen spelen dinsdag 19 april tegen VVH in Harderwijk, zaterdag de 23e zijn ze vrij. De mannen zijn voorlopig vrij. Er staat nog één wedstrijd op hun programma en dat is pas op 7 mei tegen Woudenberg.