Pittige wedstrijden voor beide teams van TweeVV

Beide teams van TweeVV speelden een vijfsetter afgelopen zaterdag in de Van der Knaaphal. De mannen wonnen met 3-2 van het Nijmeegse Vocasa 3, de vrouwen verloren met 2-3 van de Wageningse studenten van WaHo.

Het was een drukke week voor de mannen van TweeVV. Na de bekerwedstrijd die zij donderdag dik verloren van Rebelle uit Dieren, stonden zij zaterdag sterk gemotiveerd aan de start om het tegen Vocasa anders aan te pakken. En dat lukte meteen al in de eerste set met een goed verdelende Aldo Kranenbarg waardoor Sander Lammertink en John Bos goed konden scoren. TweeVV won de eerste set vrij gemakkelijk maar daarna waren de rollen omgedraaid en pakte de tegenstander de set. Omdat Vocasa in de vorige wedstrijden de sterkste was en ze niet weer wilden verliezen, zetten de mannen hun tanden er weer in. Set drie gaf mooi volleybal te zien, op hoog niveau waarin beide ploegen geen duimbreed weken en op pure wilskracht haalde TweeVV met 28-26 de set binnen. Toen was de pap even op en bij 2-2 in sets volgde de beslissende set. Inmiddels waren de mannen weer bij de les en sloop de vermoeidheid bij de tegenstander in de ploeg waardoor de winst uiteindelijk in Ede bleef.

De vrouwen van TweeVV misten vier routiniers en dus mocht de jeugd aan de bak. En dat deden ze heel goed. Naast de vaste, jonge spelers van het team, mochten drie jeugdspelers invallen. Daarvan speelden Isa van der Linden en Tess van Asselt bijna de hele wedstrijd. Het publiek zag een enthousiast spelend team dat elke punt luid vierde en de eerste set verdiend naar zich toetrok. WaHo en TweeVV bleken gelijkwaardig aan elkaar en dat maakte de tweede set uiterst spannend. Bij een achterstand van 21-24 scoorde Daniëlle Dijkstra een heel belangrijk punt. Josefine Uittenbogert zorgde daarop met haar onhoudbare opslag voor een inhaalslag én met 26-24 voor de winst.
Daarna moest TweeVV zich gewonnen geven en, ondanks de zeer spannende vierde set die bijna gewonnen werd, verloor het met 2-3. Het was een aantrekkelijke wedstrijd voor het publiek en libero Ireen de Vries had daar een belangrijk aandeel in. Heel veel ballen wist zij van de grond te houden en goed bij de spelverdeler te brengen.

Zaterdag 16 april is er weer een thuisdag in de Van der Knaaphal. De mannen spelen om 15.15 uur tegen Gemini uit Elst, de vrouwen om 17.30 uur tegen WSV uit Warnsveld.