Snelle en gemakkelijke winst vrouwen TweeVV

De vrouwen van TweeVV speelden in een stille Van der Knaaphal tegen de Wageningse studenten van WaHo. Ze wonnen heel gemakkelijk met 4-0 en verstevigen daarmee hun koppositie. De mannen waren vrij.

De vrouwen van TweeVV wonnen de vorige drie wedstrijden wel, maar gemakkelijk ging dat steeds niet. Deze keer, tegen WaHo, lag dat helemaal anders. Het werd een leuke wedstrijd om te zien en dat kwam vooral omdat de vrouwen én de coach zichtbaar plezier hadden in het spelletje. Het liep dan ook heel soepel en de hele wedstrijd bepaalde TweeVV het tempo. De servicedruk, de passing, de diversiteit aan set-ups en de gevarieerde aanval, het lukte allemaal. De Wageningse studenten hadden moeite met de servicedruk en de vaak harde aanvallen van TweeVV waardoor er bij hen vaak geen aanval uitkwam. Knap is dat de vrouwen tot en met de vierde set de druk erop hielden.

Uitgedunde selectie
Door de afwezigheid van twee aanvallers en de geblesseerde midspeler Michelle Vis, waren twee spelers uit het tweede aan het team toegevoegd voor deze wedstrijd. Trainer/coach Patrick Renting liet beiden in de derde en vierde set spelminuten maken: Maartje Groeneveld zette hij succesvol in bij de opslag en ook de jonge Tess van Asselt wist punten te scoren met haar blok en aanval.
Alle aanvallers kregen door de goede passing overigens veel kansen om sterk aan te vallen – met daarbij een hoofdrol voor Lize Meijer – en vooral ook door de uitstekende set-ups van spelverdeler Astrid van Eck die zelf ook regelmatig verrassend doorkwam met geplaatste doortikballen. Door deze winst van 4-0 loopt TweeVV iets uit op de nummers twee en drie van de ranglijst.
Er mag geen publiek meer bij de wedstrijden zijn en toch kunnen de fans meekijken met de wedstrijden van de vrouwen via een livestream op hun Facebooksite. Het was de tweede wedstrijd waarbij dit kon. Er waren 37 kijkers, 24 meer dan vorige week. Gaandeweg zullen bezoekers de livestream steeds beter weten te vinden.

Zaterdag 17 oktober spelen beide TweeVV-teams in Dieren tegen een team van Rebelle. De mannen spelen om 13.00 uur, de vrouwen om 15.00 uur.