Toch weer winst voor vrouwen TweeVV

[archieffoto TweeVV]

De vrouwen van TweeVV hadden zich hersteld van het verlies van vorige week. In Deventer wonnen zij in een vijfsetter met 2-3 van Avior 2.

De vaste, ervaren, kern van de vrouwen was weer aanwezig in tegenstelling tot vorige week, maar ook deze keer was de selectie weer heel krap. Met slechts één reserve ging TweeVV de strijd tegen Avior aan. Nauwelijks wisselmogelijkheden dus voor assistent-coach Kevin Verwoert die de honneurs mocht waarnemen. Floor Kamps, die op alle posities inzetbaar is, begon op de reservebank. De vrouwen zetten bij de start een solide en degelijk spelletje neer. Zonder problemen en met een goed scorende Josefine Uittenbogert trokken zij de set naar zich toe. Maar daarna liet TweeVV na om door te zetten. De tegenstander nam het initiatief, er sloop onzekerheid in het team door een paar misverstanden en een haperende opslag. Ondanks een inhaalrace aan het eind was de set voor Avior.

Spannende vierde set
In de derde set was de servicedruk weer veel beter en daar had de tegenstander zichtbaar moeite mee. De vrouwen behielden een voorspong en Michelle Vis maakte nog een paar mooie scores vanuit de midpositie waarna de winst van deze set een feit was. Een spannende vierde set volgde, beide teams deden er alles aan om deze belangrijke set te winnen: TweeVV voor de winst, Avior om in de wedstrijd te blijven. Tot 23-23 ging het gelijk op, de thuisploeg won en dus moest de vijfde set de beslissing geven. Daarin lieten de Edesen er geen twijfel over bestaan dat de winst van de hele wedstrijd mee naar Ede zou gaan: 2-3 voor TweeVV.

De mannen spelen zaterdag 7 mei hun laatste competitiewedstrijd, om 18.30 uur in Woudenberg tegen Woudenberg. De vrouwen zijn vrij.