Verlies voor beide TweeVV-teams

TweeVV-Pegasus 3
foto: Gerhard Oostindië

Het was nog niet gebeurd dit seizoen dat zowel de mannen als de vrouwen verliezen. Tot nu. Beide teams liepen tegen een 1-3-nederlaag aan. De vrouwen verloren van Gemini uit Elst, de mannen van Pegasus 3 uit Nijmegen.

Na de fantastische wedstrijd in het bekertoernooi vorige week waarin de vrouwen van TweeVV tot grote hoogten stegen, stonden ze nu weer met beide benen op de grond. Want de wedstrijd in Elst tegen Gemini – dat net onder hen staat – gaf een heel ander beeld te zien. Trainer/coach Monica van der Wal: “Halverwege de eerste set, die we nog wel wonnen, zag je al een omslag ontstaan. Vanaf set twee werd het een wedstrijd tegen onszelf en de tegenstander. We speelden op maandagavond en dan is het kennelijk lastig om je op te laden, zeker na zo’n sterke bekerwedstrijd. Ja, en dan speel je ver onder je niveau. Maar zaterdag tegen Waho moeten we er weer voor de volle honderd procent staan.”

Mannen
Thuis in de Van der Knaaphal begonnen de mannen heel matig aan hun wedstrijd tegen het Nijmeegse Pegasus. Beide ploegen stonden ongeveer gelijk in de middenmoot dus aan elkaar gewaagd. Maar de eerste sets maakte TweeVV te veel fouten en was de aanval niet krachtig genoeg. Pas in de derde set kwam TweeVV op stoom. De pass lag beter waardoor spelverdeler Martijn Drost kon schitteren in combinatie met de snelle middenaanval van Casper Kooi. Dat hadden de mannen even nodig om het tij te keren. Ook John Bos en Kevin van de Pol stonden nu lekker te scoren met hun harde aanval. Na de winst van de derde set volgde een spannende vierde set waarin de kansen aan het eind over en weer gingen. Met 28-30 ging die uiteindelijk toch naar de tegenstander.

Zaterdag 15 december beëindigt TweeVV de eerste helft van het seizoen met een thuisdag in de van der Knaaphal. Om 12.00 uur speelt meisjes A1 haar kampioenswedstrijd tegen directe concurrent Set-Up’69 uit Scherpenzeel. Om 16.00 uur spelen de vrouwen tegen het laag geklasseerde Waho 2 uit Wageningen en om 18.00 uur de mannen tegen het sterkere Blauw Wit uit Oldebroek. Aansluitend luidt TweeVV de winterstop in met een feest in Sportcafé Time Out.