Vrouwen TweeVV lopen tegen eerste verlies aan

De vrouwen van TweeVV moesten hun meerdere erkennen in LIVO 2 uit Duiven. Ze verloren met 1‑3 in de Van der Knaaphal. De mannen wonnen met 3-1 van Nuovo uit Doorwerth.

Zeven wedstrijden lang waren de vrouwen van TweeVV ongeslagen met als resultaat dat ze de ranglijst aanvoeren. Dat is nog steeds het geval maar de tegenstander van zaterdag, LIVO, is hen nu op één punt genaderd maar wel met een wedstrijd minder gespeeld.
Dat het een pittige wedstrijd zou worden, stond vooraf al vast, ook omdat aanvaller Rianne Meijer afwezig zou zijn. Toch startten de vrouwen veelbelovend met een mooie voorsprong in de eerste set. Maar de tegenstander liep flink in en TweeVV had het nakijken, vooral door persoonlijke foutjes. Het werd 23-25.

Blessure
Daarna ging het weer lopen met onder meer mooie aanvallen van Maartje Groeneveld en slimme ballen van Astrid van Eck. De tweede set was ruim voor TweeVV. Helaas blesseerde Rachel Hanswijk zich flink aan het eind van die set. De Edesen leken daardoor even van slag met als gevolg een rommelige derde set die verloren ging. Trainer/coach Monica van der Wal: “Gelukkig stonden we er weer in de vierde set waarin we steeds een paar punten voor stonden. Maar door een sterke opslagserie van de tegenstander verloren we alsnog. Toch vind ik dat we ons kranig geweerd hebben, zeker als je bedenkt dat we het zonder de divisie-ervaring van Rianne en Rachel moesten doen.”

Mannen
De mannen van TweeVV troffen Nuovo uit Doorwerth dat onder aan de ranglijst staat. Ze waren van plan om nu eindelijk eens met 4-0 een wedstrijd te winnen en dit leek de beste kans. Twee sets lang verliep alles volgens plan al was de start ervan steeds moeizaam. Maar door de sterke opslagseries van John Bos kregen de mannen zoveel energie dat ze met 25-17 en 15-14 wonnen. Alleen in de derde set ging het mis door veel persoonlijke fouten en redde TweeVV het net niet. De gedroomde winst van 4-0 zat er dus niet meer in maar wel overklaste TweeVV de tegenstander in de laatste set met 25-12.

Zaterdag 24 november is er voor de meeste teams, van 12.00 tot 18.00 uur, weer een thuisdag in de Van der Knaaphal. De vrouwen spelen om 16.00 uur tegen subtopper Trivos 2 uit Wijchen. De mannen spelen echter een uitwedstrijd in Duiven tegen LIVO 2, om 18.30 uur.