Vrouwen TweeVV naar volle winst

In Wageningen speelden de vrouwen van TweeVV tegen het al gedegradeerde WaHo 2 en wonnen met 0-4. De mannen verloren in Oldebroek van Blauw Wit met 3-1.

De vrouwen van TweeVV moesten het doen zonder de afwezige Sanne Germans en met een zieke Rianne Meijer die in het verloop van de wedstrijd nog wel even mee zou spelen. De wedstrijd kende een moeizame start maar tegen het eind van de eerste set kwam TweeVV eindelijk op voorsprong en kon Astrid van Eck de set uitserveren met een opslag die de Wageningse studenten niet onder controle kregen.

Blessure
De volgende set gaf eenzelfde beeld te zien als de eerste. Bij een achterstand van 11-8 liep Rachel Hanswijk een blessure op wat een flinke tegenvaller was. Rianne nam haar plaats in. Snel hierna zorgde Astrid er met haar opslag voor dat TweeVV weer het voortouw nam en de set simpel af kon maken. Daarna was het TweeVV dat het spel dicteerde met daarin een belangrijke rol voor de sterk serverende Daniëlle Dijkstra en de steeds sterker spelende Maartje Groeneveld en Laura Dijkstra. En als kers op de taart zorgde spelverdeler Astrid met haar opslag voor een 0-11 voorsprong in de laatste set. Dat was de kans voor de jonge Esmée van Asselt om Astrid te vervangen en het spel te verdelen. Met groot verschil was deze set voor TweeVV. De vrouwen blijven tweede met twee punten achterstand en nog één wedstrijd te gaan.

Mannen
Met drie man minder door werk, blessure en ziekte, moesten de mannen van TweeVV het in Oldebroek opnemen tegen Blauw Wit, een ploeg die boven hen staat maar niet meer is in te halen. De mannen begonnen slap aan hun wedstrijd. Maar in de tweede set lieten de Edenaren weer zien wat ze kunnen. Alles liep weer, ze scoorden veel, de pass lag goed en de servicedruk was groot. Deze set was gemakkelijk voor TweeVV. Dat spel zette zich nog even door in de volgende set maar aan het eind kregen de mannen de opslag van Blauw Wit niet meer onder controle. Het bleef bij die ene set winst want in de laatste set lukte er niets meer bij TweeVV. De mannen staan stevig op de zevende plek in de promotieklasse en hebben nog één wedstrijd te gaan.

Zaterdag 13 april is de laatste wedstrijddag, thuis in de Van der Knaaphal. De vrouwen ontvangen om 16.00 uur Kidang uit Bemmel. Bij 4-0-winst én puntverlies bij de nummer één (die op dezelfde tijd speelt) is er nog een kans. De mannen spelen om 18.00 uur tegen het Nijkerkse NVC. TweeVV sluit daarna het seizoen feestelijk af in Sportcafé Time Out.