Wisselend succes TweeVV-teams na winterstop

De mannen van TweeVV wonnen in Druten met 1-3 van DVV. De vrouwen verloren in Wageningen van Scylla 2 met 3-1.

De mannen hadden er weer zin in na de winterstop en ze startten dan ook met een gemakkelijke eerste set die ze heel ruim wonnen van het lager geklasseerde DVV. TweeVV wist de sterke midaanvaller van de tegenpartij goed buiten spel te zetten door een sterke servicedruk. Drie sets lang bleven de mannen heel goed spelen maar in de vierde set haperde de machine. Tegenstander DVV ging sterker serveren en bij de Edenaren waren er tekenen van concentratieverlies waardoor de laatste set toch nog verloren ging. TweeVV blijft stevig op een vijfde plek staan.

De vrouwen van TweeVV en tegenstander Scylla 2 strijden beide om de eerste plek in de eerste klasse. TweeVV staat nog wel bovenaan maar ziet met dit verlies de tegenstander snel dichterbij komen.
TweeVV speelde in de eerste twee sets tegen Scylla niet best, de vrouwen kwamen totaal niet in hun spel. Dat was te danken aan de grote servicedruk die de tegenstander meteen al uitoefende. Scylla won die sets met overmacht. Maar daarna lukte het TweeVV zich meer en meer in te vechten in de wedstrijd en kreeg de tegenstander het moeilijker. Door wat slordige fouten aan het eind verloor TweeVV ook deze set. In de laatste set ging het tot 14-14 gelijk op totdat spelverdeler Astrid van Eck aan de opslag kwam en zij, met haar sterke opslag, de set in één keer uitserveerde wat de Edesen toch nog een punt opleverde.

Zaterdag 20 januari is in ‘t Riet de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe jaar. Om 16.45 uur spelen zowel de mannen als de vrouwen. De mannen ontvangen Arvevo 2 uit Arnhem, de vrouwen Scylla 3 uit Wageningen.