Vrouwen TweeVV voeren ranglijst aan

In sporthallen zonder publiek speelden de vrouwen en mannen van TweeVV hun wedstrijden. In Apeldoorn wonnen de vrouwen met 0-4 en de mannen waren in Wezep waar ze met 3-1 verloren van VZK.

Helemaal stil was het niet in de sporthal, er was weliswaar geen publiek maar het geluid van de andere wedstrijden eromheen geeft ook enige sfeer. De vrouwen van TweeVV speelden in elk geval vrijuit in de eerste twee sets die ze gemakkelijk wonnen met 19-25 en 13-25. Maar toen kwam de klad erin want de enthousiaste jonge spelers van Dynamo verhoogden de druk op de vrouwen van TweeVV die foutjes gingen maken en minder scoorden. TweeVV stond flink achter toen Rianne Meijer aan de opslag kwam. Zij had een prachtige opslagserie die de achterstand omboog in een kleine voorsprong die TweeVV maar nét wist vast te houden tot het eind van de derde set. Ook de vierde set werd nipt gewonnen. Trainer/coach Patrick Renting: “Het was een mooie teamprestatie, vooral ook toen ze zich in de laatste twee sets uit de dip wisten te vechten.”
Gemakkelijk kwam deze winst van 0-4 dus niet maar de vrouwen namen in elk geval de volle winst mee naar Ede waardoor ze nu boven aan de ranglijst staan.

Mannen
De mannen reisden met een zeer uitgedunde selectie af naar Wezep. Ze misten twee aanvallers en de libero. Desondanks startten de mannen voortvarend. John Bos en Kevin van de Pol kwamen goed door met hun sterke aanval. Na de winst van de eerste set hadden de mannen ook de tweede moeten winnen maar aan het eind wisten ze niet meer te scoren en ging deze nipt verloren. Tegenstander VZK speelde steeds beter, zette meer druk met de opslag en maakte minder fouten waardoor TweeVV eigenlijk niet meer het eigen spelletje kon spelen. De mannen moeten genoegen nemen met één punt voor de ranglijst. Zij staan na drie wedstrijden in de middenmoot wat bepaald niet slecht is als je net gepromoveerd bent naar de derde divisie.

Zaterdag 10 oktober is weer een thuisdag in de Van der Knaaphal. Bijna alle teams spelen, alleen het eerste mannenteam is vrij. De vrouwen spelen om 17.30 uur tegen de Wageningse studenten van WaHo. Publiek is ook hier niet toegestaan vanwege de nieuwe coronamaatregelen.