Beide teams van TweeVV blijven winnen

Het is een ongekend goede start van TweeVV dit seizoen. Weer wonnen beide teams. De mannen versloegen DVV uit Druten met 3-1, de vrouwen Set-Up’69 uit Scherpenzeel met zelfs 4-0.

De mannen hadden het tegen DVV behoorlijk lastig, thuis in de Van der Knaaphal. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en beide wisselden goede momenten af met heel slordige waardoor de mannen er flink voor moesten werken. In de eerste set was het de combinatie van spelverdeler Martijn Drost en middenaanvaller Casper Kooi die de doorslag gaf waarna Sander Lammertink met een mooie tactische aanval de set met 26-24 mocht afmaken. TweeVV liet vervolgens na om de tegenstander onder druk te blijven zetten met de opslag waardoor de snelle middenaanval van DVV onhoudbaar doorkwam.

Opslagserie
Na de verloren tweede set was het weer alle hens aan dek en dat lukte met de succesaanvallen van John Bos en Jurjen Landman, de derde set was binnen. Maar daarna dreigde het mis te gaan, TweeVV keek snel tegen een achterstand aan van 14-20. De mannen hadden te veel kansen nodig om één keer te scoren. En dan gaat alles ineens weer lopen dankzij onder meer een opslagserie van acht punten door Casper Kooi. De rollen zijn nu omgedraaid en TweeVV wint de set toch nog met 26-24.

Vrouwen
Na drie keer 3-1 is nu dan de volle winst binnen voor de vrouwen: 4-0 tegen Set-Up’69. Ze staan nu fier aan kop van de ranglijst, een prachtig begin van het seizoen. Het leek een makkelijke wedstrijd te worden want de eerste set won TweeVV eenvoudig. Trainer/coach George Martens: “Daarna gingen we helaas meespelen met de – mindere – tegenstander en vergaten we ons eigen spel. We kwamen op flinke achterstand, niets draaide. Na het inzetten van twee wissels pakten we de draad gelukkig weer op en puntje voor puntje kwamen we terug. We wilden niet wéér een set verliezen!” En dat lukte, de vrouwen wonnen deze set en daarna ook de laatste twee. Veel speelminuten kregen de jeugdspelers om meer ervaring op te doen op dit niveau.

De mannen spelen op donderdag 17 oktober in Valkenhuizen in Arnhem tegen Aetos 3. Zaterdag 19 oktober gaan de vrouwen van TweeVV naar Epe waar ze om 16.30 uur spelen tegen Ormi.