Geen promotie en degradatie aan eind van dit seizoen

De volleybalbond heeft besloten dat aan het eind van dit seizoen er geen ploegen promoveren of degraderen. De Nevobo: “In de afgelopen weken bleek dat er sprake is van scheefgroei in de competitie. Het is duidelijk dat de competitie niet volledig uitgespeeld kon worden. Er zijn te veel wedstrijden afgelast die ingehaald zouden moeten worden en dat is niet haalbaar meer. De bekercompetitie kan wel doorgaan omdat het om minder wedstrijden gaat en hier geen scheefgroei is.”

TweeVV
Ook TweeVV heeft hiermee te maken, beide teams staan hoog op de ranglijst. De mannen van TweeVV hadden wel ambitie om te promoveren dus zij moeten hun perspectief wijzigen. De vrouwen: “Wij wilden vooral zo hoog mogelijk eindigen,” vertelt trainer/coach Patrick Renting, “maar we hebben nog niet de ambitie om te promoveren. Wij blijven alles uit elke wedstrijd halen wat erin zit. Resultaat met de bekerwedstrijden halen wordt nu wel interessanter.”

Wedstrijden
Zaterdag speelden de vrouwen in Scherpenzeel tegen Set Up ’69 met een sterk uitgedund team dat aangevuld werd met drie meiden uit de jeugd. Van hen moest Jasmijn van der Linden daadwerkelijk aan de bak en dat deed zij niet onverdienstelijk. Naast het gemis van twee sterke aanvallers miste het team spelverdeler Astrid van Eck en dus mocht de jonge Lymée Spoelstra haar vervangen en ook zij deed het goed. TweeVV wist alleen de tweede set te winnen, verloor dus met 3-1 in Scherpenzeel.
Ook de mannen verloren met 3-1, in Twello, van Voorwaarts ondanks een voortvarende start waardoor ze met 15-25 de eerste set naar zich toe trokken. Daarna was de concentratie weg en ging de wedstrijd te gemakkelijk verloren. Trainer/speler Geert Meijer: “We wilden eigenlijk wel tweede worden maar nu promotie wegvalt, merk je toch, onbewust, dat de prikkel om er vol voor te gaan minder is. In de beker zal dat anders zijn.”

Dinsdag 15 maart bekeren de mannen tegen Grol in Groenlo, zaterdag 19 maart spelen ze in Oldebroek tegen Blauw Wit. De vrouwen spelen zaterdag 19 maart om 17.30 uur thuis in de Van der Knaaphal tegen Trivos uit Wijchen.