Mannen TweeVV weer aan kop ranglijst

In de Van der Knaaphal wonnen de mannen van TweeVV met 4-0 van Trivos uit Wijchen. De vrouwen verloren in weer een vijfsetter met 2-3 van WIK uit Steenderen.

De mannen van TweeVV, zonder Jeroen Jagersma en Jurjen Landman, hadden het in de eerste set moeilijk tegen de Wijchenaren. De tegenstander, die laag op de ranglijst staat, leek erop gebrand om toch vooral een setje te pakken van het sterke TweeVV. En bijna lukte dat. Tot 24-24 ging het gelijk op. Maar Aldo Kranenbarg wist het blok van de tegenstander uit elkaar te spelen waardoor Kees Schipstra simpel kon scoren op het midden en John Bos was ook op dreef waardoor de set met 26-24 voor TweeVV was.
Daarna was het wel klaar voor de tegenstander. Trivos maakte steeds meer fouten en gaf de strijd eigenlijk op. Alleen de scheidsrechter zorgde nog voor enige spannende momenten waarin hij een gele en een rode kaart uitdeelde aan twee spelers van TweeVV.
Door deze winst staat TweeVV weer boven aan de ranglijst met zelfs drie punten voorsprong op de vorige nummer één, Renswouw, dat zaterdag verrassend verloor.

En weer werd het een vijfsetter voor de vrouwen van TweeVV. De ploegen waren aan elkaar gewaagd en hielden elkaar onder druk met een harde aanval en een harde opslag. Voor het publiek werd het een heel aantrekkelijke wedstrijd waarin veel strijd te zien was in lange rally’s. TweeVV had het bij tijden moeilijk, door de sterke service van tegenstander WIK was de passing vaak slecht waardoor de vrouwen niet tot aanvallen konden komen. De eerste twee sets gingen verloren maar de twee daaropvolgende sets waren weer gemakkelijk voor TweeVV, ook omdat de tegenstander veel opslagfouten maakte. In deze sets kwamen Rachel Hanswijk en Rianne Meijer flink op dreef en scoorde spelverdeler Astrid van Eck mooie directe punten. Ook Josefine Uittenbogert wist weer enkele aces te produceren. De beslissende vijfde set stond bol van de spanning maar ging nipt naar de tegenstander.

De mannen spelen donderdagavond 23 januari in Druten tegen DVV. De vrouwen zijn vrij, zij zijn weer te zien op de eerstvolgende thuisdag van TweeVV, zaterdag 1 februari.