Off-day voor vrouwen TweeVV

Thuis in de Van der Knaaphal was er voor TweeVV wisselend succes. Waar de mannen met ruime cijfers met 4-0 wonnen van het Arnhemse Aetos 3, verloren de vrouwen verrassend en kansloos met 0-4 van Ormi uit Epe.

De vrouwen van TweeVV hadden een totale off-day. Zij misten hun sterkste aanvaller Rianne Meijer wegens ziekte en de belangrijke spelbepaler Astrid van Eck was half fit. Maar omdat de andere spelers hun niveau ook niet haalden was het dweilen met de kraan open. Trainer/coach Gerard van Eck: “Natuurlijk is de afwezigheid van Rianne een aderlating maar dan moeten de anderen een stapje harder zetten en dat lukte niet. Als coach probeer je met wissels het tij te keren maar dat mocht ook niet baten.” Het moet gezegd dat de opslag van de tegenstander lastig was en alleen invaller Maartje Groeneveld haalde een voldoende in de pass. TweeVV wist geen enkele set te pakken en verloor met 0-4 waardoor ze weer een plekje zakken op de ranglijst.

Mannen
Bij de mannen is het een heel ander verhaal. Zij grossieren in overwinningen en staan stevig bovenaan, acht punten los van de nummer twee, Pegasus. Dat betekent dat het team zijn doelen bij heeft gesteld, TweeVV gaat nu voor het kampioenschap.
Ook zaterdag speelden de mannen een overtuigende wedstrijd tegen Aetos 3 uit Arnhem al was het qua niveau niet hun beste wedstrijd. De eerste twee sets liepen gemakkelijk dankzij enkele opslagseries, onder anderen van Sander Lammertink die de eerste set meteen startte met zeven punten achter elkaar en dan is het lekker spelen. In de derde en vierde set werd het spel van TweeVV slordiger maar desondanks kwam de zege niet in gevaar, ook weer dankzij een aantal aces van onder anderen John Bos. Met 4-0 was de volle winst voor TweeVV.

De vrouwen spelen vrijdagavond om 19.00 uur in Apeldoorn tegen Dynamo 3, de mannen zijn een tijd vrij. Zij spelen pas weer op donderdagavond 20 februari in Nijmegen.