Succesvol debuut MA1 in de hoofdklasse!

Helaas zonder Chaya en trainer Jarno, maar met Jan-Willem Jansen als coach, trokken de meiden van de MA1 naar Wijchen (Trivos), voor de allereerste wedstrijd in de hoogste klasse van het meisjesvolleybal.

Van zenuwen was alleen in de auto wat te merken: de eerste set werd vlot gewonnen. In de tweede set werd een achterstand van een aantal punten op het einde van de set omgedraaid door een mooie serviceserie van Mara. De derde set ging helaas verloren door te veel eigen fouten. Het leek op een vijfsetter uit te draaien, want in de vierde set stonden onze meiden met meer dan tien punten (!) achter. Met veel vechtlust en een lange servicebeurt van Jasmijn, werd deze grote achterstand alsnog omgebogen: 3-1 winst! Dit hadden wij, de (rij)ouders op de tribune, nooit meer verwacht. Klasse!

Programma MA1
Op 9 oktober om 13.00 uur speelt MA1 haar eerste thuiswedstrijd in de Van der Knaaphal tegen de MA1 van Havoc uit Haaksbergen. Andere teams, nog meer ouders, opa’s en oma’s, kom vooral kijken, want ze kunnen jullie steun goed gebruiken!

MA2 ook goed uit de startblokken!
MA2 begon afgelopen weekend in de tweede klasse met een thuiswedstrijd tegen NVC MA1 uit Nijkerk. Voor het allereerst speelden de meiden in een 1-5 systeem en dat ging hartstikke goed. In ruim een uur stond er een 4-0 op het scorebord. Door goed en moeilijk serveerwerk kreeg NVC in geen enkele set echt kans om het spannend te maken. Zelfs onze diagonaal (Puck/Pippa) werd meerdere keren goed aangespeeld door spelverdeler Lisanne, wat tot een aantal mooie punten leidde.
Dank aan alle ouders en andere supporters die voor MA2 naar de Peppel zijn gekomen! Helaas speelt MA2 pas eind oktober weer een thuiswedstrijd, maar dan wel in de Topsporthal.

Erik Jan Zuil