TweeVV Dames promoveren naar Derde Divisie

De vrouwen van TweeVV maken zich op voor hun promotiewedstrijden in de Meerwaarde in Barneveld. Vorig seizoen speelden ze nog eerste klasse en zijn er op gebrand ook dit jaar weer te promoveren en dan wel naar de Derde Divisie.

10:03 uur. De dames zitten in de kantine. Vandaag staat er promotie op het spel en trainer Monica van der Wal spreekt ze toe: “Houd druk op het team met de service en we gaan ervoor.” De eerste wedstrijd spelen ze om 11 uur tegen SSS dames 2 uit Barneveld. Zij speelden afgelopen seizoen in de Derde Divisie. Dus waarschijnlijk wordt dat de grootste uitdaging. Al blijkt dat aardig mee te vallen.

Ede vs. Barneveld

11:00 uur. De wedstrijd begint en de Edenaren zetten de wedstrijd direct naar hun hand. Ze pakken de eerste paar punten met gemak en ondanks de enkel-blessure van aanvaller Rachel, weten de dames aanvallend genoeg druk te zetten op het team van Barneveld. De opdracht van de trainer voeren de dames TweeVV perfect uit en met hun service brengen ze veel punten binnen. De vruchten van afgelopen jaar worden hier zichtbaar en de Edenaren spelen als één team. De eerste set halen ze met verve binnen met 25-13.

De tweede set begint wat moeizamer voor TweeVV en de rally’s worden steeds spannender. TweeVV domineert in haar spel en door goede service beurten lopen de punten op. Het is een prachtig volleybalspel en ook deze set trekken de dames makkelijk naar zich toe. TweeVV wint overtuigend met 25-15.

De eerste wedstrijd is in de pocket. Direct na deze winst spelen de Edenaren tegen Avior Dames 2. Dit team uit Deventer heeft afgelopen seizoen ook promotieklasse gespeeld en zijn dus ook uit op promotie, een spannende wedstrijd dus.

Ede vs. Deventer
12:08 uur.
TweeVV speelt net zo soepel als de eerste wedstrijd en Avior maakt veel onnodige fouten in aanval en service. De Edenaren bepalen ook hier weer het spel en is de eerste set niet spannend te noemen. Ze winnen eenvoudig met 16-25.

De tweede set begint het team uit Deventer op gang te komen. De Edenaren krijgen de service van Avior slecht onder controle, waardoor ze punten laten liggen en niet aan aanvallen toekomen. Avior loopt een paar punten uit. Trainer Monica past een paar goede wissels toe en TweeVV komt weer aan aanvallen toe. De spanning is te snijden op de tribune. Van beide teams zijn de supporters in getale gekomen om hun team naar de overwinnen te schreeuwen. Maar de teams blijven continu gelijk lopen. Na zes spannende punten weet Avior toch de set te pakken met 27-25.

Het staat nu gelijk in sets en spelen ze een beslissende derde set tot de vijftien. De TweeVV’ers weten met de service weer druk te zetten. Maar de teams zijn gewaagd aan elkaar en voor het publiek zenuwslopend om naar te kijken. Maar TweeVV geeft deze set niet uit handen en met een prachtig blok wint TweeVV de set met 11-15.

De twee wedstrijden zijn gewonnen en behaalt Dames 1 van TweeVV de promotie naar de Derde Divisie. Trainer Monica hoeft na de wedstrijd ook maar één ding te zeggen: “Ik ben ontzettend trots op dit team.” Op naar volgend seizoen met nieuwe aanwinsten en hopelijk weer prachtige wedstrijden.