TweeVV heeft het lastig in de avondwedstrijd tegen Ormi

De volleybalmannen van TweeVV verloren donderdagavond in Epe met 3-2 van Ormi. De vrouwen wisten hun wedstrijd in Renswoude op vrijdagavond wel te winnen, met 1-3 waren ze het derde team van Renswouw te slim af.

De mannen reisden naar Epe af waar ze donderdagavond op een laat tijdstip moesten spelen tegen Ormi. Twee spelers waren weer terug van blessures maar aanvoerder Casper Kooi was afwezig. Hij werd op het midden goed vervangen door Adne Glas uit het tweede.

Nadat de eerste set verloren ging, won TweeVV de beide volgende sets. In de vierde ging het gelijk op, de Edenaren waren dicht bij de winst maar helaas ging de set net naar de tegenstander waardoor een vijfde noodzakelijk was. Ook deze ging nipt verloren.

Onsportief

Een leuke strijd was het niet, TweeVV had veel last van het onsportieve gedrag van de tegenstander die constant veel commentaar uitte naar de Edenaren. TweeVV probeerde zich hiervoor af te sluiten maar het werd zo erg dat TweeVV zelfs overwoog om te stoppen.

Achteraf zijn de mannen toch blij met de twee punten gezien de trainingsachterstand na de vele blessures.

In Renswoude troffen de vrouwen van TweeVV een ploeg die onderaan staat. Toch nam de tegenstander het initiatief, TweeVV startte slapjes, er zat geen beleving in het team waardoor de eerste set met zelfs 25-14 verloren ging. Pas in de tweede kwam het besef dat ze beter moesten gaan spelen om te winnen. Dat werkte en gaandeweg speelden de vrouwen beter en slimmer.

De Edesen moesten wennen aan de vele geplaatste ballen door Renswouw en ze kregen die uiteindelijk onder controle. Met een goed en constant spelende José Klomp en de veel scorende Laura Dijkstra lukte het de drie volgende sets te winnen.

Trainer/coach Peter Spoelstra: “Het is mentaal knap na dat setverlies dat ze de draad toch weer oppakten. Met deze vier punten draaien we nu bovenin mee maar de verschillen zijn heel klein.”

Zaterdag 19 november spelen beide teams weer in ’t Riet, om 16.45 uur.
De mannen tegen Alterno 4, een mede-middenmoter, de vrouwen tegen het altijd lastige SSS 3 dat nu bovenaan staat.