TweeVV moeizaam uit de start­blokken na de winterstop

De winterstop heeft beide teams van TweeVV geen goed gedaan. Zij verloren hun eerste wedstrijden van 2020. De vrouwen verloren in Wageningen met 3-2 van WaHo, de mannen in Tiel met 3-1 van Tivoc.

Bij de vrouwen liep het niet zoals het gewoonlijk gaat. Eigenlijk kwamen ze de hele wedstrijd niet in hun spel. Dat kwam mede dankzij de sterke opslag van de tegenstander die TweeVV niet goed wist te verwerken. Wanneer die opslag even haperde, konden de vrouwen de opgelopen achterstand soms nog wel even wegwerken. Ook de verdediging van de tegenstander zat goed in elkaar. De Wageningse studenten kwamen in vier van de vijf sets steeds weer op voorsprong. In de eerste set wist TweeVV aan het eind langszij te komen en nog net met 23-25 te winnen, ook dankzij een sterk spelende Josefine Uittenbogert. De vierde set was de enige waarin het voor de Edesen gemakkelijk ging. In die set blonk Rachel Hanswijk uit met haar aanval en opslag waarmee ze vier aces sloeg. In de beslissende vijfde set ging het tot 11-11 gelijk op, met weer mooie scores van Rachel, maar ook nu gaf de opslag van de tegenstander de doorslag en verloor TweeVV met 15-12.

Trainerswissel
Een opsteker voor de vrouwen is dat middenaanvaller Sanne Germans weer terug is na een half jaar afwezigheid. Zij kon in deze wedstrijd al wat speelminuten maken. Minder goed nieuws is dat TweeVV en trainer/coach van de vrouwen, George Martens, in goed overleg de samenwerking hebben beëindigd. De klik met het team was er onvoldoende. Het tweede halfjaar zullen Floor Kamps en Gerard van Eck als interim trainers en coaches optreden.

Mannen
De mannen van TweeVV die zo sterk de winterstop ingingen en als de nummer één met kerstreces gingen, hadden in Tiel een heel zware klus aan Tivoc. De Edenaren waren met de voltallige selectie en desondanks kregen ze geen grip op de aanval van de tegenstander. En zelf kwamen ze ook niet tot scoren, ook omdat ze moeite hadden met de opslag van Tivoc. Aanvoerder Casper Kooi: “Wij kunnen veel beter en dan hadden we een andere uitslag gehad. Maar dit Tivoc speelde ook wel erg goed vandaag. Het zijn lange mannen, met een goed blok, en gebrand om te winnen van ons, de nummer één. En sowieso is Tivoc in Tiel altijd heel lastig om tegen te spelen.”

Zaterdag 18 januari is de eerste thuisdag in 2020, in de Van der Knaaphal. De mannen beginnen om 15.30 uur tegen Trivos uit Wijchen, de vrouwen om 17.30 uur tegen WIK uit Steenderen.