TweeVV viert dertigjarig bestaan met twee overwinningen

Dertig jaar geleden ontstond TweeVV vanuit de omnivereniging Reehorst. Zaterdag stond in het teken van dit jubileum. Beide teams gaven glans aan de dag door in ’t Riet met 3-1 te winnen van een team van Agilitas.

Zo jammer dat de mannen de derde set verloren want in de drie andere sets verliep alles uiterst soepel. TweeVV overklaste tegenstander Agilitas uit Arnhem, die onderaan staat, met sterke sprongservices van John Bos en Jurjen Landman en ook Niels Velthuijs serveerde heel goed. Libero Maarten van Wensveen legde met zijn precieze passing de basis voor een sterke en gevarieerde aanval. Alleen in de altijd moeilijke derde set lukte alles net iets minder. Toch wist TweeVV een paar setpoints van de tegenstander weg te werken maar een paar ongelukkige momenten zorgden voor het nipt verliezen van de set met 25-27.

Vrouwen
Tegenstander van de vrouwen, ook Agilitas, speelde degelijk en serverend maakte dit team het de vrouwen van TweeVV lastig. In de eerste gelijkopgaande set kregen de Arnhemsen een setpoint en toch was het TweeVV dat met 26-24 aan het langste eind trok. Daarna kwamen de vrouwen los en wonnen ze beide volgende sets gemakkelijk, zelfs de derde waarmee zij altijd moeite hebben. Deze keer was het de laatste set waarin de concentratie minder werd en TweeVV net het stapje extra niet kon zetten om Agilitas van de setwinst af te houden. De Edesen waren dit keer niet compleet maar kregen versterking uit het tweede: Mila Mekking op de diagonaal en Jacoline van Benthem op buiten speelden een uitstekende wedstrijd.

Feest
Deze feestelijke dag werd bekroond met een à la carte diner in Dick’s Inn voor alle leden, waarna ex-leden zich aansloten voor de spetterende glitter- en glamourparty die volgde.

Zaterdag 11 november spelen de mannen om 17.00 uur in Heteren tegen Toesj, de vrouwen moeten naar Otterlo waar ze BSVO als tegenstander hebben om 19.00 uur.