Vrouwen TweeVV blij met eerste volle winst

De vrouwen van TweeVV hebben hun eerste volle winst te pakken. Zij wonnen thuis met 4-0 van Gemini 2 uit Elst. De mannen waren minder fortuinlijk. Zij verloren met 0-4 van Scylla/Excelsior 3 uit Rhenen.

Dit is wat de vrouwen van TweeVV wilden, eindelijk een 4-0-overwinning. Met dit voor ogen begonnen de vrouwen meteen scherp, ze speelden de eerste twee sets naar een makkelijke winst met heel goed spel. In de twee volgende sets haperde de machine, de vermoeidheid sloeg toe en trainer/coach Monica van der Wal zette enkele wissels in. De achterstand in beide sets werd tenietgedaan en TweeVV wist op het eind door te drukken en ook deze sets te winnen. Maar het scheelde niet veel of het was weer 3-1, maar het publiek in de Van der Knaaphal schreeuwde het team vooruit aan het eind van de vierde set tijdens de sterke opslagserie van Floor Kamps. De vrouwen wisten elke bal van de grond te houden met als beloning de 4-0-winst. Dit leverde het blije team vijf punten op en de vrouwen staan daardoor meteen op de eerste plek van de ranglijst, een onverwachte beloning omdat andere teams punten lieten liggen.

Mannen
De mannen troffen Scylla/Excelsior, een ploeg die tot nu toe onverslaanbaar is. TweeVV had dan ook niet de illusie deze wedstrijd te winnen, maar wel om deze ploeg van een paar puntjes te beroven. Onder de aanmoediging van veel supporters speelden de mannen geconcentreerd en ze begonnen sterk. Uiteindelijk misten ze toch slagkracht door de afwezigheid van John Bos en Jurjen Landman en de eerste twee sets gingen verloren. Concentratieverlies speelde TweeVV parten in de derde set. De Edenaren scoorden weinig zelf.

Gebrand op dat ene punt
Het verlies van de derde set maakte dat de mannen erop gebrand waren de laatste set te winnen en daarmee een punt binnen te halen. TweeVV kreeg het met hard werken en slim spel voor elkaar om er een bloedstollend slot van de wedstrijd van te maken. Het setpunt wisselde tussen de teams en nipt verloor TweeVV ook de laatste set met 28-30.
Hopelijk wordt het harde werken de volgende wedstrijd wel beloond, als de mannen weer compleet zijn. Dan kunnen ze het elke tegenstander weleens heel moeilijk kunnen maken.

Programma
De mannen van TweeVV zijn nu twee weken vrij. De vrouwen zijn één week vrij, volgende week spelen zij twee wedstrijden: donderdag 25 oktober voor de beker in Gendt tegen Tweestroom, en zaterdag 27 oktober om 18.30 uur het competitieduel tegen Pegasus 2, in Nijmegen.