Vrouwen TweeVV overtuigen

De vrouwen van TweeVV troffen thuis in ’t Riet het tweede team van Set-Up’69 uit Scherpenzeel en wonnen overtuigend met 3-1. De mannen presteerden minder goed tegen het tweede van Blauw Wit uit Oldebroek en verloren met 1-3.

De vrouwen van TweeVV speelden drie sets lang heel goed. Onder leiding van spelverdeler Vaiva Mikalkenaite zetten de Edesen een gevarieerd aanvalsspel neer. Zij wist al haar aanvallers uitstekend te bedienen zodat deze goed tot scoren kwamen. Ook de servicedruk aan Edese kant was sterk waardoor Set-Up’69 niet in haar spel kwam. In de eerste set was er nog wel sprake van een strijd maar set twee en drie waren zeer overtuigend voor TweeVV.

Het verrassende einde was voor de tegenstander want de wedstrijd kantelde volledig in de vierde set. Één speler van Set-Up serveerde plots zo snoeihard dat er vijftien opslagen nodig waren voordat TweeVV deze bal onder controle kreeg. De set ging reddeloos verloren. Deze 3-1-overwinning levert wel vier belangrijke punten op zodat de vrouwen de aansluiting met de top behouden.

Mannen

De mannen van TweeVV ontvingen het tweede team van Blauw Wit dat beduidend sterker bleek dan het eerste team, tegenstander van vorige week. TweeVV, nog steeds gehinderd door blessures, startte weer met twee spelverdelers maar dat pakte nu minder goed uit. Na het verlies van de eerste set speelden de Edenaren weer met één spelverdeler en ook de geblesseerde John Bos kwam weer binnen de lijnen wat rust bracht én de enige setwinst. In de vierde set was TweeVV wel dicht bij winst – met een vijfde set in het verschiet – maar door een paar foutjes liep TweeVV die mis. De mannen moeten na dit 1-3-verlies genoegen nemen met één punt.

Donderdagavond 10 november spelen de mannen in Epe tegen Ormi, de vrouwen spelen op vrijdagavond 11 november in Renswoude tegen Renswouw 3.