Zwaarbevochten zege voor mannen TweeVV

Het was een succesrijke dag op de eerste thuisdag van TweeVV in de Van der Knaaphal. Vrijwel alle teams wonnen, zo ook de mannen- en vrouwenselecties. De mannen wonnen met veel moeite van Ormi uit Epe met 3-1, de vrouwen versloegen VVH uit Harderwijk met 4-0.

Het werd een zwaarbevochten zege voor de mannen. Elke set lang was het hard werken voor TweeVV tegen dit Ormi uit Epe. De tegenstander verdedigde sterk waardoor de aanvallers moeilijk tot scoren kwamen. Lange rally’s waren het gevolg wat voor de volle tribune genieten was. Na de winst van de eerste set, was de tweede voor de tegenstander. De Epenaren wisten het blok van TweeVV vaak te verslaan en verdedigend hadden ze alles. Daarna volgde een thriller van een set. Ormi stond de hele set voor. Pas bij 24-23 stonden de Edenaren voor met meteen een setpunt. Maar pas na vier setpunten voor Ormi en vijf voor TweeVV trok de thuisploeg met 33-31 (!) de winst naar zich toe. Ook in de vierde set bleven de ploegen gelijkwaardig, tot 19-19 ging het helemaal gelijk op. Een ace van Martijn Drost en perfecte set-ups van zijn hand naar Geert Meijer waardoor deze op het midden geweldig kon scoren, beslisten de set én de wedstrijdwinst. En dit ondanks een vervelend incident aan het net waar vlak vóór het einde een Ormi-speler zeer onsportief gedrag naar een TweeVV-speler vertoonde waardoor de wedstrijd, ondanks de winst, even in mineur eindigde.

De vrouwen van TweeVV waren een maatje te groot voor het jonge team van VVH uit Harderwijk. Drie sets lang zag het Edese spel er prima uit, soms speelden ze zelfs vlekkeloos. Lize Meijer en Rachel Hanswijk bleven sterk en stabiel spelen en vooral aanvallen. De pass lag over het algemeen goed waardoor Astrid van Eck de aanvallers uitstekend kon bedienen. In de derde set zette trainer/coach Patrick Renting de jonge reserves Isa van der Linden en Tess van Asselt met succes in. Alleen in de vierde set, waarin ook reserve Maartje Groeneveld een goede invalbeurt had, moesten de vrouwen flink aan de bak want de Harderwijksen roken hun kans. Pas bij 22-22 liep alles weer gesmeerd waardoor de vrouwen ook deze set positief eindigden met 25-22.

Zaterdag 6 november moeten de vrouwen naar Epe om daar om 16.30 uur tegen Ormi te spelen, de mannen spelen die dag om 18.30 uur de derby tegen Scylla 2 in De Vlinder in Wageningen. Maar daarvóór spelen ze donderdag 4 november om 21.00 uur nog een bekerwedstrijd tegen Evoba in sporthal De Zicht in Ederveen.