Skip to content

Volleybalvereniging TweeVV

Het einde van het seizoen nadert

Hallo allemaal,

Volleybalseizoen 2023-2024 zit er bijna op. Nog een paar weekjes trainen en dan mogen we allemaal genieten van een welverdiende pauze. Voordat het zover is brengen we jullie graag op de hoogte van een aantal dingen, in wat waarschijnlijk de laatste nieuwsbrief van dit seizoen is. Met daarin de volgende onderwerpen:

  • Twee kampioenen: MB1 en MB2
  • De laatste trainingen van het seizoen
  • Afsluitend slagroomtoernooi op 13 juni
  • Uitslag stemming wedstrijdkleding
  • Nieuwe stemming: contributie vanaf 2024-2025
  • Materiaalbeheer
  • Concept notulen Algemene Ledenvergadering
  • Mooie opbrengst boekenverkoop op Koningsdag
  • Gezocht: wedstrijdverslaggever
  • Gevonden: algemeen bestuurslid
  • Tot slot: een fijne zomer gewenst!

Twee kampioenen: MB1 en MB2

De laatste thuisdag ligt al weer even achter ons: die was op zaterdag 6 april. Op deze mooie dag hebben we zowel Meisjes B1 als Meisjes B2 in het zonnetje mogen zetten en officiële medailles van de Nevobo om de nek mogen hangen. Want beide teams zijn kampioen geworden!

Meiden: nogmaals van harte gefeliciteerd. Supergoed gedaan!

De laatste trainingen van het seizoen

Wegens eindexamens is de Streekhal tot en met dinsdag 28 mei niet beschikbaar. Op 28 mei is De Peppel beschikbaar als alternatief. Op donderdag 30 mei is de Streekhal weer beschikbaar en kunnen de jeugdteams weer op donderdag trainen.

Dinsdag 11 juni zijn de laatste reguliere trainingen in de Van der Knaaphal en de Streekhal. Donderdag 13 juni is er het slagroomtoernooi als afsluiting van dit seizoen. Daarover gesproken:

Afsluitend slagroomtoernooi op 13 juni

Zowel de jeugd als de senioren sluiten het seizoen traditiegetrouw af met een spetterend slagroomtoernooi!

Voor de jeugd vanaf de C start het toernooi om 18:15, in de Streekhal. Dit toernooi wordt georganiseerd door de Jeugd Activiteiten Commissie.

Voor de senioren start het toernooi om 19:00 in de Van der Knaaphal. Dit toernooi wordt georganiseerd door de Senioren Activiteiten Commissie. Zij hebben voor dit toernooi een poster gemaakt die we graag met jullie delen:

Uitslag stemming wedstrijdkleding

Vorige week hebben we een digitale stemming georganiseerd over de wedstrijdkleding. Veel van jullie hebben gereageerd en gestemd. Dank jullie wel voor het stemmen! Inmiddels is de stemming gesloten en kunnen we in deze nieuwsbrief het resultaat met jullie delen.

In totaal zijn er 95 geldige stemmen uitgebracht. De verdeling van deze stemmen over de 3 scenario’s is als volgt:

  • Scenario 1 – Doorgaan op de huidige manier – heeft 8 stemmen gekregen.
  • Scenario 2 – Een shirt op basis van eigen ontwerp – heeft 9 stemmen gekregen.
  • Scenario 3 – Volledig gesponsorde shirts voor 4 seizoenen – heeft 78 stemmen gekregen.

Daarmee is scenario 3 met 82% van de stemmen met een zeer ruime meerderheid van stemmen door jullie gekozen.

Met dit scenario gaan we nu dan ook hard aan de slag!

Nieuwe stemming: contributie vanaf 2024-2025

Op onze Algemene Ledenvergadering (ALV) hebben we niet alleen afgesproken een stemming te organiseren voor de wedstrijdkleding, ook voor de contributie vanaf seizoen 2024-2025 zouden we dit doen.

Voor die stemming zijn we met de laatste voorbereidingen bezig. We hebben de scenario’s gereed, maar moeten in de bijbehorende prognoses op onze financiën nog wel het effect van jullie keuze voor de nieuwe wedstrijdkleding verwerken. Zodra we dat hebben gedaan sturen we de stemming uit, via een aparte mail.

We verwachten dat deze stemming dit weekend naar jullie toekomt.

Materiaalbeheer

Pas geleden hebben de teams die minder of andere ballen hebben ingeleverd dan die ze aan het begin van het seizoen hebben gekregen een rekening ontvangen voor iedere bal die mist. Dit is in lijn met het materiaalprotocol dat we als vereniging hanteren.

We hebben gezien dat dit hier en daar wat weerstand heeft opgeroepen. Graag herinneren we jullie eraan dat onze volleyballen ons grootste gezamenlijke bezit zijn, en daarmee een stevige kostenpost. Een nieuwe volleybal kost al gauw €65,-. Ieder team heeft aan het begin van het seizoen minimaal 6 ballen gekregen, en we hebben zo’n 20 teams. Oftewel: er is zo’n €8000,- aan ballen in omloop. Door allemaal zuinig en zorgvuldig met de ballen om te gaan beperken we de kosten die we jaarlijks moeten maken om de inventaris op peil te houden, naast de reguliere vervanging wegens slijtage.

De volleyballen zijn van de vereniging, en daarmee van ons allemaal! Als team zorg je goed voor je ballentas. Je vult ’m niet met ballen van andere teams, of met ballen van andere verenigingen. Ballen van anderen geven we terug aan de rechtmatige eigenaar. Want we willen ook dat anderen dat met onze ballen doen. De afspraken over de volleyballen hebben we in 2019 vastgelegd in een protocol.

Op dit moment is de materiaalcommissie al weer druk bezig met de voorbereidingen voor seizoen 2024-2025. Eerst moet de commissie het huidige seizoen netjes afsluiten. Het innemen van de ballen is daarbij hun eerstvolgende actie.

Op 6 juni en 11 juni na de laatste training van de teams moeten alle ballen ingeleverd worden. De materiaalcommissie verwacht jullie bij de bank onder aan de trap aan de achterkant van de Van der Knaaphal.

Zorgen jullie voor de ballen, dan kan de commissie verder met de voorbereidingen voor het volgend seizoen!

Concept notulen Algemene Ledenvergadering

Onze laatste Algemene Ledenvergadering (ALV) is alweer een tijdje geleden, namelijk op 5 februari. De concept notulen hebben wij tot nu toe nog niet met jullie gedeeld. Hoog tijd om dat te doen dus.

Jullie kunnen de notulen hier vinden. Bij de volgende ALV zullen we de notulen formeel goedkeuren.

Alle acties uit de ALV zijn inmiddels opgevolgd. Eén daarvan willen we hier expliciet onder jullie aandacht brengen. Tijdens de ALV stelden we vast dat we de opbrengst van de boekenbeurs in 2023 ten onrechte toe hadden geschreven aan seizoen 2022-2023, in plaats van seizoen 2023-2024. Dat hebben we hersteld, maar uiteraard niet zonder het bijwerken van de financiële rapportages. Deze zijn door de ALV goedgekeurd onder de voorwaarden dat deze aanpassingen werden gedaan. Dat is inmiddels gebeurd.

Mooie opbrengst boekenverkoop op Koningsdag

Tijdens Koningsdag hebben Marieke, Gerda en Kathelijne op de kleedjesmarkt in het centrum van Ede een complete TweeVV-stand ingericht met boeken, en deze ter verkoop aangeboden, als aanvulling op de jaarlijkse boekenmarkt in ’t Laag en de het hele jaar doorlopende online verkopen.

Ondanks het soms wat minder zonnige weer trok de stand veel bekijks. De goede kwaliteit van de boeken werd alom geprezen. In totaal is er voor meer dan €300,- aan boeken verkocht. Een fantastisch bedrag dat we hebben kunnen bijschrijven op de rekening van TweeVV!

Met veel dank aan Herman en Floris voor het uitzoeken, brengen en ophalen van zoveel boeken!

Gezocht: wedstrijdverslaggever

Het afgelopen seizoen heeft Kees Schipstra de pen van Lia van den Eertwegh overgenomen en de verslagen voor de wedstrijden van Heren 1 en Dames 1 verzorgd, zowel op onze site als in de lokale media.

We hebben met veel plezier de verslagen van Kees kunnen lezen. Helaas was het verslag van de wedstrijden op 13 april het laatste van zijn hand. Kees heeft namelijk aangegeven de pen erbij neer te moeten leggen.

Wij zijn daarom op zoek naar iemand die de pen weer op wil pakken, en volgend seizoen verslag wil doen van de wedstrijden van in ieder geval Dames 1 en Heren 1. Deze verslagen worden gepubliceerd in Ede Stad en Ede Nieuws, en op onze site. Lijkt het je leuk om op jouw manier verslag te doen van wedstrijden en deze in de lokale media te zien met jouw naam eronder, neem dan asjeblieft contact op met het bestuur.

Gevonden: algemeen bestuurslid

Al meerdere seizoenen zijn we op zoek naar een 4e bestuurslid om het bestuur te versterken. Met z’n drieën kunnen we de vereniging wel draaiende houden, maar niet veel meer dan dat. En er is zoveel meer te doen.

We hebben op dit vlak zeer goed nieuws te melden: Paul Spiertz, spelend bij de recreanten op de woensdagavond, heeft aangegeven belangstelling te hebben voor een bestuursfunctie. Paul heeft ondertussen een bestuursvergadering bijgewoond en draait mee als “aspirant bestuurslid”. We zijn ongelooflijk blij met zijn deelname!

Het installeren van een nieuw bestuurslid kan formeel alleen via een algemene ledenvergadering. Omdat de ledenvergadering voorlopig nog niet plaatsvindt, gaan we aan de start van het nieuwe seizoen toestemming aan jullie vragen via een digitale stemming.

Als bestuur geven we alvast graag mee dat we zijn toetreding tot het bestuur van harte ondersteunen en toejuichen!

Tot slot: een fijne zomer gewenst!

Wij wensen jullie allemaal een hele fijne zomer! Rust goed uit, maar blijf actief. Graag tot gauw voor een frisse start van seizoen 2024-2025!

Christiaan, Lysette, Paul en Vincent